Nettlærere er sentrale i den digitale utdanningsrevolusjonen. De underviser og veileder elever via digitale plattformer. Slik bidrar de til å gjøre utdanning mer fleksibel og tilgjengelig i Norge.
Lurer du på hva en nettlærer gjør? Eller hvordan du kan bli en? La oss utforske dette spennende yrket sammen.
Vi skal se på ferdighetene du trenger for å lykkes som nettlærer. Dessuten skal vi undersøke hvilke muligheter som finnes i denne karrieren.
Hva er en Nettlærer?
En nettlærer er en pedagog som bruker digitale verktøy for å undervise elever på avstand. De formidler kunnskap og utvikler ferdigheter gjennom online undervisning. Nettlærere tilbyr fleksibel og effektiv læring tilpasset elevenes behov.
Kort definisjon av yrket Nettlærer
En nettlærer er en digital pedagog som gir målrettet undervisning via digitale kanaler. De følger opp elever personlig og styrker deres kunnskaper og ferdigheter i ulike fag.
Nettlærere bruker både synkrone og asynkrone undervisningsmetoder. Dette inkluderer video-forelesninger, digitale samarbeidsverktøy, diskusjonsforum og digitale prøver.
Målet er å skape en fleksibel og engasjerende læringsopplevelse for elevene. De motiverer og støtter elever i en digital læringsarena.
Synkrone samarbeidsverktøy | Asynkrone samarbeidsverktøy |
---|---|
Zoom, Teams, Google Meet | Canvas, Blogger, Trello |
Tydelig kommunikasjon, struktur og veiledning er viktig for et godt læringsutbytte. Nettlærere sørger for at elevene får dette i sitt digitale læringsmiljø.
Fakta om Nettlærer
Nettlærere er en voksende yrkesgruppe i Norge. De jobber ofte for institusjoner som Globalskolen. Globalskolen har over 25 års erfaring med nettundervisning for norske barn i utlandet.
Nettlærere kan også jobbe for private aktører som EnkelEksamen. EnkelEksamen har gitt eksamenskurs på nett til over 40.000 elever og studenter.
Nettskoler blir stadig mer populære. De tilbyr studier på ulike nivåer. Nettlærere jobber ofte deltid og kan være tilgjengelige hele døgnet, året rundt.
Privat nettskoler lykkes når studentene er fornøyde. De gir fleksibilitet for både elever og lærere. Studiestart skjer hele året, så folk kan tilpasse læringen til hverdagen sin.
Nettskolestudenter kan chatte, sende e-post og diskutere i forum. De får raske tilbakemeldinger fra lærerne. Nettskoler er et godt valg for folk som ønsker fleksibel utdanning.
Fakta om Nettlærere | Statistikk |
---|---|
Globalskolen har et team på 24 dedikerte fagpersoner | Over 1200 norske barn bosatt i utlandet mottar kompletterende undervisning fra Globalskolen |
Globalskolen har over 25 års erfaring med asynkron nettundervisning | Antall års erfaring resulterer i en svært stabil arbeidsstokk |
Globalskolen nærmer seg et generasjonsskifte | Ansettelsesformen er fast |
Tiltredelsesdato for stillingen er 01.08.2024 | CV og motivasjonsbrev skal sendes elektronisk innen 25.03.2024 |
Video av Nettlærer i arbeid
Nettlæreres rolle og betydning i samfunnet og sin bransje
Nettlærere er viktige i moderne utdanning. De gir fleksible læringsmuligheter for elever. De støtter norske elever i utlandet og hjelper med eksamensforberedelser.
I det digitale landskapet er nettlærere viktige bindeledd. De tilbyr tjenester som digital undervisning demonstrasjon. De fungerer som online lærerrolle for studenter som trenger fleksibel læring.
Nettlærere bruker moderne teknologi og innovative metoder. De hjelper elever å mestre fagstoff og nå mål. De fremmer omvendt undervisning, hvor elever ser videoforelesninger hjemme.
Denne tilnærmingen gir elevene økt fleksibilitet. De kan repetere og fordype seg i stoffet. Klasseromstiden brukes til diskusjoner og oppgaveløsning.
«Nettlærere er sentrale i å utvikle og implementere innovative undervisningsmetoder i en stadig mer digitalisert utdanningssektor.»
Nettlærere tilbyr utdanning for alle, uansett geografi eller livssituasjon. De er nøkkelaktører i å redusere digitale skiller. De sikrer at utdanning forblir relevant for fremtiden.
Hva gjør en Nettlærer?
Nettlærere er sentrale i digital undervisning. De håndterer mange oppgaver for å sikre effektiv online læring. Deres hverdag omfatter planlegging, produksjon og gjennomføring av digitale kurs.
De gir også tett oppfølging og tilbakemelding til elevene. Dette er viktig for å skape en vellykket læringsopplevelse.
Typiske arbeidsoppgaver for Nettlærer
- Utarbeide digitale læringsressurser som videoer, presentasjoner og interaktive oppgaver
- Gi individuelle tilbakemeldinger til elever via tekst, lyd og video
- Bruke digitale verktøy i vurderingsarbeidet, som for eksempel online tester og quizer
- Samarbeide med lærerteamet for kontinuerlig utvikling av undervisningsmetoder og -materiell
Daglig rutine
En typisk arbeidsdag for en Nettlærer kan inneholde følgende oppgaver:
- Planlegging og forberedelse av leksjoner
- Innspilling og redigering av undervisningsvideoer
- Direkte kommunikasjon med elever via digitale kanaler
- Oppfølging og vurdering av elevenes arbeid
- Deltakelse i online møter med kolleger
Spesialoppgaver
Nettlærere kan også ha ansvar for spesielle oppgaver. Disse inkluderer utvikling av nye digitale læringsformer og -plattformer.
- Utvikle nye digitale læringsformer og -plattformer
- Tilrettelegge undervisningen for elever med særskilte behov
- Veilede og støtte andre lærere i bruk av digitale verktøy
- Bidra til forbedring av skolens digitale infrastruktur og -strategi
Nettlærere spiller en viktig rolle i utdanningen. De fremmer Nettlærer arbeidsoppgaver, digital undervisning metoder og online lærerrutiner. Dette sikrer høy kvalitet på digital undervisning.
Verktøy og utstyr de bruker
Nettlærere trenger digitale verktøy for effektiv undervisning. De bruker digitale læringsplattformer, videokonferanseprogramvare og annen nettlærer teknologi. Dette utstyret er viktig for å skape engasjerende nettundervisning.
Undervisningsutstyr som digitale tavler og kamera er viktig. Disse verktøyene hjelper lærere å lage interaktive videoer og multimedia. Slik blir undervisningen mer visuelt stimulerende for elevene.
- Bruk av digitale læringsplattformer som Canvas, Classroom og Microsoft Teams for administrasjon, innhold og kommunikasjon
- Videokonferanseverktøy som Zoom, Teams og Google Meet for synkron interaksjon med studenter
- Programvare for innholdsutvikling som PowerPoint, Prezi og Adobe Creative Cloud
- Digitale tavler og tegnebrett for å skape dynamisk og interaktiv undervisning
- Kamera, mikrofon og belysning for å produsere profesjonelle undervisningsvideoer
Verktøy | Nytteverdi |
---|---|
Digitale læringsplattformer | Effektiv administrasjon, distribusjon av innhold, kommunikasjon |
Videokonferanse | Synkron interaksjon og undervisning |
Innholdsproduksjon | Utvikling av engasjerende multimedieinnhold |
Digitale tavler og tegnebrett | Interaktiv og dynamisk undervisning |
AV-utstyr | Produksjon av profesjonelle undervisningsvideoer |
«Jeg foretrekker å ta videoopptak fra PC-skjermen under offline (asynkron) nettundervisning for å dele med studentene.»
– Finn Aakre Haugen, dosent ved Institutt for elektro, IT og kybernetikk i Porsgrunn
Nettlærere må mestre mange digitale verktøy og utstyr. Dette er viktig for å lage god nettbasert undervisning. Lærerne trenger teknologisk kompetanse for både synkron og asynkron læring.
Hvem Nettlærer samarbeider med (kolleger, andre fagpersoner, kunder)
Nettlærere jobber tett med et stort nettverk. De samarbeider med kolleger, fagfolk og kunder for å lage gode nettbaserte kurs. Digitale lærerteam produserer kursmateriell og sikrer høy kvalitet på undervisningen.
Nettlærere samarbeider jevnlig med:
- Andre nettlærere og online undervisningspersonell
- IT-spesialister og systemadministratorer
- Pedagogiske utviklere og innholdsforfattere
- Elever, studenter og deres foresatte
- Administrativt personale ved utdanningsinstitusjoner
Dette samarbeidet skaper nyskapende og effektive læringsløp for elevene. Det hjelper nettlærere å holde seg oppdatert på nye trender. De kan utvikle sin kompetanse og tilpasse undervisningen til elevenes behov.
Samarbeidspartnere | Roller og ansvar |
---|---|
Nettlærere og online undervisningspersonell | Koordinere aktiviteter, dele erfaringer, utvikle undervisningsopplegg |
IT-spesialister og systemadministratorer | Sikre teknisk funksjonalitet, oppgradering av plattformer, systemevaluering |
Pedagogiske utviklere og innholdsforfattere | Bidra med læringsdesign, innholdsutvikling, pedagogisk veiledning |
Elever, studenter og deres foresatte | Gi tilbakemeldinger, kartlegge behov, tilpasse undervisningen |
Administrativt personale ved utdanningsinstitusjoner | Koordinere logistikk, ressurser, informasjonsflyt for online undervisning |
Dette nettverket av Nettlærer samarbeid, digitalt lærerteam og online undervisningsnettverk er viktig. Det skaper en god digital læringsplattform for elever og studenter. Sammen lager de effektiv og kvalitetssikret nettbasert undervisning.
Arbeidstider for Nettlærer
Nettlærere har ulike arbeidstider. Noen jobber fast fra 08.00 til 15.30. Andre har mer fleksibilitet med kjernetid mellom 9 og 14.
Globale digitale læringsplattformer tilbyr ofte enda mer fleksible tider. Dette gjør det mulig å undervise elever i ulike tidssoner. Arbeidet kan foregå på dagtid, kveld og i helgene.
- Noen nettlærere har faste arbeidstider, for eksempel 08.00 til 15.30.
- Andre har mulighet for fleksibel arbeidstid med kjernetid mellom 09.00 og 14.00.
- Nettlærere som jobber for globale plattformer kan ha svært fleksible arbeidstider for å møte elevers behov på tvers av tidssoner.
Nettlærerstillinger gir ofte en moderne og digital arbeidshverdag. Dette tiltrekker lærere som ønsker mer kontroll over tiden sin. Det gir også muligheter for fleksibel undervisning.
Hvordan bli Nettlærer?
Å bli nettlærer krever utdanning, spesialisering og relevante kvalifikasjoner. En godkjent grunnskolelærerutdanning er ofte et minimumskrav. Noen stillinger kan kreve videre spesialisering i fag som norsk, samfunnsfag eller KRLE.
Utdanningskrav for Nettlærer
Nettlærere trenger vanligvis en treårig grunnskolelærerutdanning. Dette gir et solid grunnlag for digital undervisning. Mange tar også videreutdanning innen digital kompetanse, programmering og spesialpedagogikk.
Studieløp og kvalifikasjoner
- Treårig grunnskolelærerutdanning
- Videreutdanning i digitale ferdigheter, programmering eller spesialpedagogikk
- Erfaring med nettbasert undervisning og/eller klasseromsfaglig praksis
- Godkjente sertifiseringer som for eksempel IELTS 8.0 for engelskundervisning
Relevante kurs og praksis
Erfaring med nettbasert undervisning og digitale verktøy er en fordel. Kurs i pedagogikk, læringsplattformer og nettverktøy kan styrke kompetansen ytterligere.
Utdanningskrav | Anbefalte videreutdanninger | Praktisk erfaring |
---|---|---|
Treårig grunnskolelærerutdanning |
|
|
God utdanning, spesialisering og praktisk erfaring er nøkkelen til suksess som nettlærer. Dette vil gjøre deg attraktiv i arbeidsmarkedet.
Hvor jobber en Nettlærer?
Nettlærere har mange mulige arbeidsgivere og arbeidsplasser. De kan jobbe for offentlige skoler som Globalskolen eller private selskaper som EnkelEksamen. Noen jobber på kontor, mens andre kan jobbe hjemmefra.
Arbeidsstedene varierer fra tradisjonelle skoler til moderne teknologibedrifter. Digitale skoler og online utdanningsplattformer tilbyr undervisning via nett. Her spiller nettlærere en viktig rolle.
- Nettlærere kan jobbe for store offentlige skolenettverk som Globalskolen.
- Andre jobber for private edtech-selskaper som EnkelEksamen.
- Noen etablerer seg som selvstendige konsulenter og lager egne nettbaserte utdanningstilbud.
Uansett arbeidsgiver er nettlærere viktige for god nettundervisning. De støtter elevenes læring i digitale miljøer på en effektiv måte.
«Nettlærere spiller en avgjørende rolle i å transformere utdanningssektoren ved å tilby fleksibel og tilgjengelig opplæring gjennom online-plattformer.»
Arbeidsmiljø
Nettlærere jobber i et dynamisk og støttende miljø. De fokuserer på kontinuerlig læring og utvikling. Yrket byr på både utfordringer og fordeler.
Utfordringene inkluderer behovet for å oppdatere tekniske ferdigheter. Tilpasning til nye digitale verktøy er også nødvendig. Likevel har yrket mange positive sider.
Fleksibel arbeidstid og -sted er store fordeler. Nettlærere kan nå et bredt spekter av elever. Dette gjør jobben spennende og givende.
Fordeler med Nettlærer-yrket
- Fleksibilitet i arbeidstid og -sted
- Mulighet til å nå et bredere publikum av elever
- Kontinuerlig faglig utvikling og læring
- Mindre reising og færre administrative oppgaver
- Større kontroll over egen arbeidsdag
Utfordringer i Nettlærer-yrket
- Behov for kontinuerlig oppdatering av tekniske ferdigheter
- Tilpasning til stadig nye digitale verktøy og plattformer
- Potensielt økt arbeidsbelastning med lengre arbeidsdager
- Utfordringer med å skape nære relasjoner til elevene
- Ensomhet og isolasjon som følge av mindre fysisk kontakt
Work-life balance for Nettlærer
Nettlærere har gode muligheter for work-life balance. Fleksibel arbeidstid og ulike jobblokasjoner bidrar til dette. Likevel er riktig tidsstyring og grensesetting viktig.
God balanse hindrer at digital undervisning tar overhånd. Dette sikrer trivsel både på jobb og privat.
Geografisk spredning og tilgjengelighet
Nettlærer-yrket gir stor geografisk spredning og tilgjengelighet. Elever over hele landet kan nås gjennom online undervisning. Dette åpner for jobbing fra ulike steder.
Man kan undervise hjemmefra eller mens man reiser. Dette gir frihet og fleksibilitet i arbeidshverdagen.
Myter og fakta om Nettlærer-yrket
Det finnes mange myter om nettlærer-yrket. La oss se på noen vanlige myter og avsløre sannheten bak dem.
Myte: Nettlærere har mindre personlig kontakt med elevene
Nettlærere fokuserer mye på individuell oppfølging og tilbakemeldinger. De bruker videokonferanser, chat og andre digitale verktøy for nær kontakt.
Slik skaper de god kontakt med sine online-lærere. Dette sikrer at elevene får den støtten de trenger.
Myte: Nettlærer-jobben er mindre krevende enn tradisjonell undervisning
Nettlærere må være innovative og ha god teknisk kompetanse. De trenger også solide pedagogiske evner for å lykkes.
Digital undervisning krever tilpasning av innhold og metoder. Dette gjør jobben utfordrende og spennende for nettlærere.
- Studiene viser at nettstudier krever disiplin med 4-8 timers effektiv daglig innsats.
- Nettstudenter får de samme lånekassetilskudd som vanlige studenter.
- Eksamensresultatene for nettstudenter er like gode som for klasseromsstudenter.
Nettlærer-yrket er komplekst og krevende. Det krever en unik blanding av pedagogiske, tekniske og organisatoriske ferdigheter.
Myte | Fakta |
---|---|
Mindre personlig kontakt med elever | Nær kontakt gjennom video, chat og digital oppfølging |
Mindre krevende enn tradisjonell undervisning | Krever innovasjon, tekniske ferdigheter og pedagogiske evner |
Nettlærer-yrket er mer enn bare digital undervisning. Det handler om å være en dyktig online lærer.
En god nettlærer kombinerer teknologi med pedagogikk. Slik skaper de engasjerende og effektiv digital undervisning.
«Å være nettlærer handler ikke bare om å formidle informasjon. Det handler om å skape et dynamisk, interaktivt læringsmiljø hvor elevene virkelig engasjeres og utvikler seg.»
Nettlærer lønn – Hvor mye tjener en Nettlærer?
Lønnen til nettlærere påvirkes av flere faktorer. Erfaring, utdanning og arbeidsgiver spiller alle en viktig rolle. Mange stillinger tilbyr konkurransedyktig lønn i tråd med offentlige lønnsrammer for lærere i Norge.
Typisk lønnsnivå eller lønnsspekter
Nettlærer lønn varierer fra rundt 400.000 kroner årlig for nyutdannede. Erfarne nettlærere med spesialkompetanse kan tjene over 600.000 kroner. Lønnen i denne yrkesgruppen viser en positiv utvikling over tid.
Faktorer som påvirker lønnen
- Erfaring: Mer erfaring innen digital undervisning inntekt gir høyere lønn.
- Spesialisering: Kompetanse i etterspurte fag eller teknologier kan øke online lærer godtgjørelse.
- Arbeidssted: Nettlærere i større byer eller sentrale strøk tjener ofte noe mer.
Startlønn for Nettlærer
Nyutdannede nettlærere starter vanligvis med 400.000 – 450.000 kroner årlig. Dette avhenger av utdanningsbakgrunn og eventuell relevant praksis.
Gjennomsnittlønn for Nettlærer
Gjennomsnittlig lønn for nettlærere i Norge ligger rundt 525.000 kroner årlig. Dette tallet er basert på tilgjengelig statistikk og bransjeinformasjon.
Faktorer | Lønnsspekter |
---|---|
Nyutdannet nettlærer | 400.000 – 450.000 kr |
Erfaren nettlærer | 500.000 – 600.000 kr |
Gjennomsnittlig lønn | 525.000 kr |
«Lønnen til en nettlærer kan variere betydelig basert på faktorer som erfaring, spesialisering og arbeidssted, men bransjen tilbyr gjennomgående konkurransedyktige vilkår.»
Nødvendige personlige egenskaper og ferdigheter for Nettlærer
En vellykket nettlærer trenger flere faglige ferdigheter og personlige egenskaper. God kunnskap om faget og evne til å motivere elever digitalt er viktig. Gode kommunikasjonsferdigheter er også avgjørende i en digital læringsomgivelse.
Faglige ferdigheter som kreves for å lykkes som Nettlærer
- Solid faglig kompetanse innen undervisningsfaget
- Erfaring med bruk av digitale læringsplattformer og -verktøy
- Evne til å tilpasse innhold og undervisningsmetoder til nettbasert læring
- Ferdigheter i digital pedagogikk og vurdering av elevprestasjoner online
Karriere- og utviklingsmuligheter
Nettlærere har mange spennende karriere- og utviklingsmuligheter. Noen velger å spesialisere seg innen utvikling av digitale læringsressurser. Andre jobber med edtech-løsninger eller tar avanserte stillinger innen nettbasert utdanning.
Mulighet for spesialisering, avanserte stillinger eller videre utdanning for Nettlærer
- Spesialisering innen digital undervisning ferdigheter, som for eksempel e-læring eller utvikling av digitale læringsressurser
- Avanserte stillinger som koordinator, rådgiver eller leder innen online lærer karriere
- Videreutdanning innen nettlærer egenskaper som digital pedagogikk eller utdanningsteknologi
Interne karrierestiger og alternative roller for Nettlærer
Digitaliseringen av utdanningssektoren skaper nye muligheter for nettlærere. De kan avansere i karrieren eller ta på seg alternative roller. Dette kan omfatte ansvar for opplæring og faglig utvikling.
Administrasjon av nettbaserte læringstilbud er også en mulighet for erfarne nettlærere. Disse rollene gir rom for vekst og utvikling i en spennende bransje.
Arbeidsmarked og etterspørsel
Nettlærer-yrket opplever økende etterspørsel i Norge. Dette drives av veksten i digital og nettbasert undervisning. Behovet for fleksible læringsløsninger har aldri vært større.
Trenden vil sannsynligvis fortsette i årene som kommer. Digital undervisning etterspørsel ser ut til å øke ytterligere.
Nåværende behov i markedet
En studie fra 2018 undersøkte nettbaserte utdanningsprogrammer ved fem fagskoler. Den avdekket varierende oppfatninger av kvalitet og utfordringer.
Studien viste effektive strategier for å forbedre kvaliteten på online lærer-undervisningen. Å velge motiverte lærere til nettbaserte kurs var en slik strategi.
Fremtidsutsikter og trender innen yrket Nettlærer
Fremtidsutsiktene for Nettlærer jobbmarked ser positive ut. Det forventes fortsatt vekst i sektoren.
Trender inkluderer økt bruk av kunstig intelligens i undervisningen. Det er også økende behov for lærere som kan integrere ny teknologi.
Denne utviklingen krever at online lærer må utvikle sine digitale ferdigheter kontinuerlig. Dette er nødvendig for å møte fremtidens undervisningsbehov.
«Kollektiv kunnskapsutvikling ble fremhevet som en effektiv metode for å styrke kvaliteten på nettbasert undervisning.»
Nyttige ressurser og lenker
Nettlærere trenger gode ressurser og nettverk for å lykkes. Her finner du nyttige lenker og organisasjoner som kan støtte deg.
Disse kan hjelpe deg i arbeidet som nettlærer. La oss se nærmere på noen viktige ressurser.
Aktuelle fagorganisasjoner for nettlærere
- Utdanningsforbundet – den største fagorganisasjonen for lærere i Norge, tilbyr støtte og nettverk for lærere som arbeider med digital undervisning.
- Norsk Lektorlag – organisasjonen for lektorer i Norge, med ressurser og tilbud rettet mot lærere som underviser digitalt.
- Pedagogisk forum – NKI Nettstudiers eget pedagogiske forum med stor aktivitet og erfaringsutveksling blant nettlærere.
Bransjenettverk og fagfora innen nettlærer-yrket
Norge har flere uformelle bransjenettverk og faglige diskusjonsfora for nettlærere. Disse kan være nyttige for deg.
- Nettlærer-gruppa på Facebook – aktiv gruppe for nettlærere som deler tips og erfaringer.
- Nettforum.no – nettside med faglige diskusjoner og ressurser for digital undervisning.
- Sloan Consortium – internasjonalt nettverk som deler beste praksis for kvalitet i nettbasert utdanning og tildeler priser.
Offisielle kilder for utdanning, lønn og stillingsutlysninger
Her er noen offisielle kilder for informasjon om utdanning, lønn og jobber for nettlærere:
- Utdanningsdirektoratet – informasjon om videreutdanning og kompetanseheving for lærere.
- Statistisk sentralbyrå – offisielle lønnsstatistikker og arbeidsmarkedsdata.
- NAV – stillingsutlysninger og jobbmuligheter for lærere.
- Globalskolen – utdanningsorganisasjon som utlyser stillinger for nettbasert undervisning.
- EnkelEksamen – privat aktør som formidler nettundervisning og lærerstillinger.
Disse ressursene holder deg oppdatert på muligheter innen nettlærer-yrket. De gir deg også relevant støtte og nettverk.
Kort oppsummering av hva Nettlærer innebærer, hvorfor yrket er viktig og hvilke muligheter det gir
En Nettlærer forener pedagogikk og digital kunnskap for å forme fremtidens læring. Denne rollen er viktig for å sikre god utdanning i en digital verden. Yrket tilbyr spennende muligheter innen utdanningsteknologi og bidrar til å utvikle morgendagens skolesystem.
Som Nettlærer kan du nå ut til flere elever gjennom digital undervisning. Du kan tilby skreddersydd opplæring uavhengig av hvor elevene bor. Dette åpner for nye måter å undervise på og gir elevene mer frihet i læringen.
Nettlærer er et voksende yrke med stor etterspørsel. Det krever folk som mestrer teknologi, pedagogikk og kommunikasjon. I denne jobben kan du påvirke hvordan vi lærer i fremtiden.
Du kan være med på å drive den digitale utviklingen i skolen fremover. Dette gir deg sjansen til å skape spennende og effektive læringsopplevelser for elever og studenter.
FAQ
Hva er en Nettlærer?
Hva gjør en Nettlærer?
Hvilke verktøy og utstyr bruker en Nettlærer?
Hvem samarbeider Nettlærere med?
Hvordan er arbeidstidene for en Nettlærer?
Hvordan blir man Nettlærer?
Hvor jobber Nettlærere?
Hvilke utfordringer og fordeler har Nettlærer-yrket?
Hvor mye tjener en Nettlærer?
Hvilke egenskaper og ferdigheter trenger en Nettlærer?
Hvordan ser fremtidsutsiktene ut for Nettlærere?
Kildelenker
- https://karriere.no/jobb/programansvarlig-digitalpedagog-og-nettlaerer-4916345
- https://jobbsafari.no/jobb/lrer-i-nettskolen-i-nordland-engelsk-for-ukrainere-4154633
- https://edu.usn.no/nettdidaktikk/
- https://psykisk-kommune.no/nettbasert-undervisning-i-grunnskolen-hva-fremmer-og-hemmer-elevenes-laring/19.244
- https://allansverden.blogg.no/nettskoler-har-sine-fordeler.html
- https://globalskolen.no/stilling/globalskolen-soker-nettlaerer/
- https://career.enkeleksamen.no/jobs/5237093-nettlaerer-i-arbeids-og-personaljus-org3620
- https://utdanningsforskning.no/artikler/2016/video-i-matematikkundervisning/
- https://www.nooa.no/nettlaerer-med-fokus-pa-service-og-samferdsel/
- https://utdanningsforskning.no/artikler/2020/da-utdannings-norge-gikk-pa-nett/
- https://www.vestfoldfylke.no/no/skoler/horten-vgs/meny/opplaringstilbud/nettundervisning/nettundervisning/fagtilbud/hvordan-bli-en-god-nettlarer/
- https://norwayhealthtech.karrierestart.no/ledig-stilling/1587755
- https://hkdir.no/voksenopplaering/norsk-og-samfunnskunnskap/opplaering-i-norsk-og-samfunnskunnskap/fagressurser-for-laerere-og-ledere/nettbasert-norskopplaering/om-nettbasert-opplaering
- https://eblogg.usn.no/2020/04/20/farvel-til-tavle-og-kritt-mot-digitavlene/
- https://norsknettskole.pedit.no/web/NettskoleRessurs.axd?id=6d8ee9c7-0abe-47a5-8624-175f1ad7ffce
- http://www.ostforsk.no/wp-content/uploads/2014/11/022004.pdf
- https://uia.brage.unit.no/uia-xmlui/bitstream/handle/11250/134967/122e.pdf?sequence=1
- https://karrierestart.no/ledig-stilling/831422
- https://karriere.no/jobb/nettlaerer-norsk-engelsk-matematikk-fysikk-og-it-programmering-5147788
- https://www.utdanningsnytt.no/korona-rodt-niva-videregaende-opplaering/bruker-mye-mer-tid-pa-jobben-men-far-mye-mindre-tilbake/265096
- https://ahaslides.com/no/blog/become-an-online-tutor/
- https://karrierestart.no/ledig-stilling/2240077
- https://career.enkeleksamen.no/jobs/5237152-nettlaerer-i-samfunnskunnskap-pa-vgs
- https://sonans.no/online
- https://www.nooa.no/menneskene/
- https://digilaer.no/nb/ofte-stilte-sporsmal
- https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/45500/Masteroppgave-EspenWilberg.pdf
- https://www.noroff.no/nyheter/nettstudier/517-myter-om-nettstudier-studenter-og-laerere-svarer
- https://core.ac.uk/download/pdf/30900448.pdf
- https://www.nooa.no/nettstudier-resulterte-i-fagbrev-og-fast-jobb/
- https://www.usn.no/nyhetsarkiv/ny-karriere-nettstudier-kan-vaere-losningen
- https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/bitstream/handle/11250/141789/Pettersen_Jan_Arne.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- https://oda.oslomet.no/oda-xmlui/bitstream/handle/11250/3018837/nayee-mayp2022.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- https://www.hiof.no/for-ansatte/prosjekter/avsluttede-prosjekter/prosjekt-fleksibel-utdanning/rapporter/hiof-rapport-konseptet_nestegenerasjonslering_2012.pdf
- https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/66449/1/Masteroppgave–Stine-Hvila-Lind.pdf
- https://osloeconomics.no/wp-content/uploads/2023/10/Endelig-rapport-140923-Rapport-Opplaeringstilbud-Finnmark_Rev-1.pdf
- https://brage.inn.no/inn-xmlui/bitstream/handle/11250/133728/rapp12_2004.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/46063/1/Interaksjon-i-nettbasert-undervisning.pdf
- http://nettstudier.blogspot.com/2011/08/gode-nettlrere-fortjener-et-godt.html
- https://career.enkeleksamen.no/jobs/5237104-nettlaerer-i-okonomisk-styring-bed5
- https://nifu.brage.unit.no/nifu-xmlui/bitstream/handle/11250/280497/NIFUrapport2013-37.pdf?sequence=1&isAllowed=y