Bru- og kaiplanleggere former Norges kystlinje. De skaper imponerende broer og kaier som preger landskapet vårt. Dette yrket er avgjørende for utviklingen av vår infrastruktur.
I Nordland fylkeskommune kan du forme fremtidens samferdsel. Du blir del av et team på 17 fagfolk. De jobber med veiutredninger, brodesign, havneutvikling og infrastrukturplanlegging.
Yrket krever minst en treårig ingeniørutdanning. Det byr på utfordringer innen konstruksjon, geoteknikk og prosjektledelse. Du må være initiativrik, resultatorientert og samarbeidsvillig for å lykkes.
Nordland fylkeskommune har et stort ansvarsområde. Det omfatter 23 ferjesamband, 21 hurtigbåtsamband og over 4000 km fylkesvei. Som broingeniør eller kaidesigner former og vedlikeholder du denne infrastrukturen.
Vil du sette ditt preg på Norges kystlandskap? Dette yrket gir deg muligheten. Les videre for å lære om utdanning, lønn og jobbmuligheter.
Hva er en Bru- og kaiplanlegger?
En bru- og kaiplanlegger er en spesialisert ingeniør som utvikler kritisk infrastruktur. De står bak planleggingen, prosjekteringen og vedlikeholdet av bruer og kaianlegg. Dette arbeidet er viktig for samferdsel og næringsliv.
Nøkkeloppgaver og kompetanse
Bru- og kaiplanleggere utfører kompleks konstruksjonsanalyse for å sikre trygge strukturer. De bruker avansert trafikkmodellering for å forutse fremtidige behov. En dyp forståelse av betongkonstruksjon er viktig i slike prosjekter.
I Haugesund har disse planleggerne vært involvert i viktige prosjekter. Risøy bru, med en planlagt lengde på 361 meter, vurderes for oppgradering. Karmsund bru trenger oppmerksomhet grunnet vedlikeholdskostnader og smale kjørefelt.
Betydning for samfunnet
Arbeidet til bru- og kaiplanleggere påvirker lokalsamfunn i stor grad. I Haugesund vurderes en gangbru mellom Hasseløy og Vibrandsøy. Dette kan gjøre byen mer attraktiv for beboere og besøkende.
Planleggere jobber ofte i team for å finne de beste infrastrukturløsningene. De vurderer miljøpåvirkning, kostnader og bærekraft i alle prosjekter. Slik balanserer de tekniske utfordringer med samfunnets behov.
Quick faktaboks om Bru- og kaiplanlegger
Bru- og kaiplanleggere er sentrale i Nordland fylkeskommunes infrastrukturutvikling. De har ansvar for 23 ferjesamband, 21 hurtigbåtsamband og over 4000 km fylkesveg. Deres ekspertise sikrer trygg og effektiv transport i regionen.
Stillingen krever minimum treårig ingeniørutdanning. Relevant erfaring kan erstatte formell utdanning. Faggruppen vegplan har 17 medarbeidere som jobber med veiplanlegging og prosjektledelse.
Nøkkelkvalifikasjoner | Arbeidsoppgaver |
---|---|
Digital kompetanse | Kvalitetskontroll av konsulentarbeid |
Førerkort klasse B | Planlegging av veikonstruksjoner |
Gode samarbeidsevner | Administrasjon av bruforvaltningssystem |
Evne til selvstendig arbeid | Teknisk oppfølging av bruprosjekter |
Jobben byr på spennende utfordringer innen miljøvurdering og prosjektledelse. Planleggere må tenke helhetlig og forstå komplekse prosjekter.
Lønn og arbeidsvilkår avtales individuelt. Ansatte får tilgang til offentlig pensjonsordning og gode forsikringsvilkår.
Video av Bru- og kaiplanlegger i arbeid
Bru- og kaiplanleggere er avgjørende for moderne infrastruktur. De sikrer effektiv samferdsel og bærekraftig havneutvikling i Norge. Deres arbeid er uunnværlig for landets utvikling.
I Nordland fylke er disse fagfolkenes innsats spesielt viktig. Fjorder og øyer preger fylkets geografi. Planleggerne knytter sammen lokalsamfunn og tilrettelegger for effektiv transport.
Rolle og betydning i samfunnet
Bru- og kaiplanleggere er sentrale i infrastrukturplanlegging. De lager løsninger som binder sammen land og vann. Dette er viktig for Norges kystbaserte økonomi.
Deres ekspertise sikrer at broer og kaianlegg er trygge. De tar også hensyn til miljøet. I havneutvikling er disse fagfolkene nøkkelpersoner.
De planlegger kaianlegg for økende skipstrafikk. Dette støtter vekst i maritim næring. Arbeidet er viktig for Norges posisjon som sjøfartsnasjon.
Innen samferdsel skaper de helhetlige transportløsninger. De integrerer vei-, sjø- og jernbanetransport. Dette er avgjørende for effektiv logistikk og regional utvikling.
Hva gjør en Bru- og kaiplanlegger?
Bru- og kaiplanleggere har et mangfoldig arbeidsfelt. De trenger både teknisk kunnskap og evne til prosjektledelse. Deres arbeid er viktig for å knytte sammen samfunn og fremme økonomisk vekst.
Typiske arbeidsoppgaver
En bru- og kaiplanlegger analyserer konstruksjoner av bruer, kaier og støttemurer. De planlegger prosjekter fra tidlig fase til detaljert utforming. Kvalitetskontroll er en sentral del av jobben.
De følger opp konsulentarbeider og sikrer at alt møter strenge standarder. Dette er viktig for å garantere sikkerhet og funksjonalitet.
Daglig rutine
En vanlig dag kan innebære:
- Gjennomgang av tekniske tegninger
- Møter med ingeniører og arkitekter
- Befaringer på byggeplasser
- Oppdatering av prosjektplaner
Spesialoppgaver
Bru- og kaiplanleggere har også ansvar for:
- Administrasjon av bruforvaltningssystemer
- Utarbeidelse av konkurransegrunnlag
- Teknisk oppfølging i byggefasen
- Vurdering av miljøpåvirkning
Konkrete oppgaver og ansvarsområder
Planleggerne har et bredt spekter av oppgaver:
- Dimensjonering av konstruksjoner
- Kostnadsestimering og budsjettering
- Koordinering med underleverandører
- Sikkerhetsvurderinger og risikoanalyser
I Nordland fylkeskommune er slike ferdigheter etterspurt. Fylket dekker et areal på 38,327 km² og har en befolkning på 234,996. Fylkeskommunen tilbyr stillinger innen teknologi og ingeniørfag.
Verktøy og utstyr de bruker
Bru- og kaiplanleggere bruker avanserte teknologiske verktøy i sitt arbeid. Disse er viktige for nøyaktig planlegging og god prosjektstyring. De sikrer at alt gjøres riktig og effektivt.
Beregningsprogrammer er sentrale i jobben deres. De gjør komplekse analyser og tester ulike løsninger. Slik kan planleggerne sikre at alle konstruksjoner er trygge.
3D-programvare lager detaljerte modeller av bruer og kaianlegg. Dette gir bedre forståelse av prosjektene. Det gjør det også lettere å snakke med andre fagfolk.
Et bruforvaltningssystem følger opp infrastrukturen over tid. Det hjelper med å overvåke eksisterende strukturer. Systemet planlegger vedlikehold og bruker ressursene smart.
Verktøy | Bruksområde | Fordeler |
---|---|---|
Beregningsprogrammer | Strukturelle analyser | Økt nøyaktighet, tidsbesparende |
3D-programvare | Visuell modellering | Bedre kommunikasjon, færre feil |
Bruforvaltningssystem | Langsiktig oppfølging | Effektiv ressursbruk, forebyggende vedlikehold |
Disse verktøyene krever stadig læring og oppdatering. Planleggerne må følge med på ny teknologi. Slik kan de levere de beste resultatene i sitt arbeid.
Hvem Bru- og kaiplanlegger samarbeider med (kolleger, andre fagpersoner, kunder)
Bru- og kaiplanleggere i Nordland fylkeskommune jobber tverrfaglig. De er del av Faggruppe vegplan med 17 medarbeidere. Gruppen har eksperter innen vegutredning, vegplanlegging, konstruksjoner og ingeniørgeologi.
De samarbeider også med fagfolk innen geoteknikk, landskap og trafikksikkerhet. Plan- og prosjekteringsledere koordinerer disse prosjektene. Denne brede kompetansen er viktig for å håndtere fylkets komplekse infrastruktur.
Nordland fylkeskommune har en imponerende infrastruktur:
- 23 ferjesamband
- 21 hurtigbåtsamband
- Over 4000 km fylkesveg
- Talrike tunneler, bruer og kaier
Bru- og kaiplanleggere jobber tett med eksterne konsulenter og entreprenører. Dette sikrer effektiv gjennomføring av prosjekter med høy kvalitet. Sammen bidrar de til å styrke infrastrukturen i Nordland.
Arbeidstider for Bru- og kaiplanlegger
Bru- og kaiplanleggere i Nordland fylkeskommune jobber vanligvis 37,5 timer i uken. De har fleksibel arbeidstid, som lar dem tilpasse arbeidsdagen etter behov. Dette gir god balanse mellom jobb og privatliv.
Arbeidet er ofte prosjektbasert, spesielt for fylkets 23 ferjesamband og 21 hurtigbåtforbindelser. Dette kan føre til perioder med intensivt arbeid under prosjekter eller viktige milepæler. Ekstra innsats kan kreves ved planlegging av nye broer eller kaianlegg.
Fleksibiliteten gjør det mulig å møte prosjektfrister og delta i viktige møter. Samtidig kan de ta fri når arbeidsmengden tillater det. I travle perioder kan overtid være nødvendig for å overholde frister.
Overtidsarbeid kompenseres vanligvis med avspasering i roligere perioder. Dette hjelper planleggerne å håndtere arbeidsbelastningen på en effektiv måte.
Hvordan bli Bru- og kaiplanlegger?
Bru- og kaiplanleggere trenger solid ingeniørutdanning og spesialisert fagkompetanse. De sikrer trygg og effektiv infrastruktur i kyst- og vannområder. Dette yrket er viktig for samfunnet.
Utdanningskrav
En treårig ingeniørutdanning er grunnlaget for å bli bru- og kaiplanlegger. Den gir kunnskap om konstruksjon, materialvitenskap og prosjektledelse. Dette er essensielt for å lykkes i yrket.
Studieløp
Typisk studieløp inkluderer:
- Bachelor i byggingeniør
- Fordypning i konstruksjonsteknikk
- Valgfag innen maritim infrastruktur
Relevante kurs og videreutdanning
For å styrke sin fagkompetanse, bør en bru- og kaiplanlegger ta kurs i:
- 3D-modellering og simuleringsprogramvare
- Avansert strukturell analyse
- Miljøvennlig design og bærekraftige løsninger
Nødvendige kvalifikasjoner
Formell utdanning er viktig, men andre kvalifikasjoner er også nødvendige. Disse inkluderer både faglige ferdigheter og personlige egenskaper.
Faglige ferdigheter | Personlige egenskaper |
---|---|
Kunnskap om beregningsprogrammer | Initiativ og engasjement |
Erfaring med 3D-programvare | Gode samarbeidsevner |
Forståelse av maritime forhold | Evne til selvstendig arbeid |
Sertifiseringer innen prosjektledelse eller spesifikke programvarer kan gi karrierefortrinn. Praktisk erfaring gjennom internships eller trainee-programmer bygger solid fagkompetanse. Dette er verdifullt for å lykkes i bransjen.
Hvor jobber en Bru- og kaiplanlegger?
Bru- og kaiplanleggere har mange spennende jobbmuligheter i Norge. De kan finne arbeid i offentlig sektor og private bedrifter. La oss utforske de vanligste arbeidsstedene for disse fagfolkene.
Offentlig sektor
Fylkeskommuner er viktige arbeidsgivere for bru- og kaiplanleggere. Nordland fylkeskommune har en stor portefølje med fergesamband, hurtigbåtsamband og fylkesveier.
Statens vegvesen og kommuner trenger også bru- og kaiplanleggere. De bidrar til å utvikle og vedlikeholde viktig infrastruktur over hele landet.
Privat sektor
Rådgivende ingeniørfirmaer ansetter ofte bru- og kaiplanleggere. De jobber på oppdrag for det offentlige eller private utbyggere. Entreprenørselskaper er også aktuelle arbeidsgivere i privat sektor.
Sektor | Arbeidsgivere | Eksempler på arbeidsoppgaver |
---|---|---|
Offentlig | Fylkeskommuner, Statens vegvesen, Kommuner | Forvaltning av infrastruktur, planlegging av nye prosjekter |
Privat | Rådgivende ingeniørfirmaer, Entreprenørselskaper | Prosjektering, beregninger, 3D-modellering |
Bru- og kaiplanleggere trenger ofte treårig ingeniørutdanning og erfaring innen fagfeltet. Kunnskap om beregningsprogrammer og 3D-programvare er også viktig. Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsevner er nødvendige i denne jobben.
Arbeidsmiljø
Bru- og kaiplanleggere i Nordland fylkeskommune møter et spennende fagmiljø. De har ansvar for 23 ferjesamband, 21 hurtigbåtsamband og over 4000 km fylkesveg. Arbeidshverdagen er variert og stimulerende.
Utfordringer i yrket
Jobben krever teknisk kompetanse og evne til å håndtere komplekse prosjekter. Planleggere må mestre beregningsprogrammer og 3D-programvare.
De må balansere krav til sikkerhet, funksjonalitet og estetikk. Dette gjelder ved planlegging av viktig infrastruktur.
Fordeler med yrket
Arbeidet bidrar til samfunnsansvar gjennom utvikling av kritisk infrastruktur. Stillingen tilbyr:
- Varierte arbeidsoppgaver
- Sterkt fagmiljø med 17 kollegaer
- Konkurransedyktig lønn
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Work-life balance
Nordland fylkeskommune vektlegger en god organisasjonskultur som fremmer trivsel. Fleksible arbeidstider støtter en sunn balanse mellom jobb og fritid.
Geografisk spredning og tilgjengelighet
Jobben innebærer arbeid med prosjekter spredt over hele Nordland fylke. Dette gir mulighet til å oppleve variert natur og møte lokale utfordringer.
Stillingen er en 100% fast stilling. Dette gir jobbsikkerhet og mulighet for langsiktig karriereutvikling.
Aspekt | Detaljer |
---|---|
Utdanningskrav | Minimum treårig ingeniørutdanning |
Ansvarsområde | 23 ferjesamband, 21 hurtigbåtsamband, over 4000 km fylkesveg |
Teamstørrelse | 17 medarbeidere i faggruppe vegplan |
Sikkerhetskrav | Sikkerhetsklering påkrevd |
Myter og fakta om Bru- og kaiplanlegger-yrket
Bru- og kaiplanlegger-yrket har mange misforståelser. La oss utforske noen vanlige myter og fakta om denne spennende jobben.
Mange tror bru- og kaiplanleggere bare regner. Faktisk har de mange ulike oppgaver. Nordland fylkeskommune har ansvar for 23 ferjesamband og 21 hurtigbåtsamband.
De tar også vare på over 4000 km fylkesveg. Dette inkluderer mange tunneler, bruer og kaier. Jobben krever allsidige fagfolk.
Noen mener jobben er ensom. I virkeligheten samarbeider de tett med andre faggrupper. Faggruppe vegplan i Nordland har 17 medarbeidere.
De jobber med vegutredning, konstruksjoner og landskap. Yrket gir gode muligheter for faglig vekst. De kan få utfordrende oppgaver i et utviklende miljø.
Bru- og kaiplanleggere kan også bli ledere. De kan ta roller innen plan- og prosjekteringsledelse. Noen tror jobben har lite samfunnsansvar.
Sannheten er at de spiller en viktig rolle. De bidrar til sikker og effektiv infrastruktur. Dette er avgjørende for transport og næringsliv i kystområder.
Myte | Fakta |
---|---|
Kun tekniske beregninger | Varierte oppgaver inkludert prosjektledelse og miljøvurderinger |
Isolert arbeid | Tett samarbeid med ulike faggrupper |
Begrensede karrieremuligheter | Gode muligheter for faglig utvikling og lederroller |
Lite samfunnsansvar | Viktig rolle i utvikling av sikker og effektiv infrastruktur |
Bru- og kaiplanlegger lønn – Hvor mye tjener en Bru- og kaiplanlegger?
Lønnen til bru- og kaiplanleggere avhenger av flere faktorer. I offentlig sektor, som Nordland fylkeskommune, tilbys lønn etter avtale. La oss undersøke ingeniørlønn i denne bransjen.
Typisk lønnsnivå og faktorer som påvirker
Bru- og kaiplanleggere kan forvente konkurransedyktig lønn. Flere faktorer påvirker lønnen deres.
- Erfaring i feltet
- Utdanningsnivå (minimum treårig ingeniørutdanning)
- Spesialkompetanse innen beregningsprogrammer og 3D-programvare
- Ansiennitet og prosjektansvar
- Geografisk plassering av arbeidsstedet
Startlønn og gjennomsnittslønn
Startlønn for nyutdannede ligger ofte høyt blant ingeniørlønninger. Erfarne planleggere kan tjene betydelig mer, spesielt i offentlig sektor.
Erfaring | Estimert årslønn (NOK) |
---|---|
Nyutdannet | 450 000 – 500 000 |
5-10 års erfaring | 600 000 – 750 000 |
10+ års erfaring | 750 000 – 900 000+ |
Disse tallene er estimater og kan variere basert på individuelle avtaler. Mange arbeidsgivere tilbyr gode pensjons- og forsikringsordninger som del av kompensasjonspakken.
For å øke lønnspotensial bør planleggere fokusere på faglig utvikling og spesialisering. Å ta mer ansvar i prosjekter kan føre til bedre lønnsvilkår over tid.
Nødvendige personlige egenskaper og ferdigheter for Bru- og kaiplanlegger
Bru- og kaiplanleggere trenger både teknisk kompetanse og mellommenneskelige ferdigheter. Dette yrket krever faglig dyktighet og evne til å lede prosjekter effektivt.
Faglige ferdigheter for suksess
Solid teknisk kompetanse innen ingeniørfag er nødvendig for å lykkes. Kunnskap om beregningsprogrammer og 3D-modellering er også viktig.
Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk trengs for å formidle komplekse ideer.
- Minimum bachelorgrad innen relevante fagområder
- Digital kompetanse og erfaring med spesialisert programvare
- Førerkort klasse B for befaring av prosjekter
Karriere- og utviklingsmuligheter
Yrket byr på spennende muligheter for vekst og spesialisering. Du kan avansere til lederroller med ansvar for større team og prosjekter.
I offentlig sektor kan en bru- og kaiplanlegger lede opptil 11 medarbeidere.
Interne karrierestiger og alternative roller
Du kan spesialisere deg innen bestemte typer konstruksjoner eller ta på deg overordnede prosjektlederroller. Gode samarbeidsevner er avgjørende for å lykkes i slike posisjoner.
Erfaring åpner muligheter for fast ansettelse i offentlig sektor med gode pensjons- og forsikringsordninger. Personlig egnethet vektlegges sterkt ved ansettelser.
Det er viktig å utvikle både faglige og sosiale ferdigheter gjennom karrieren.
Arbeidsmarked og etterspørsel
Bru- og kaiplanleggere er svært ettertraktede i Norge, spesielt i Nordland. Dette skyldes den store infrastrukturutviklingen i regionen. Nordland Fylkeskommune har ansvar for mange ferger, hurtigbåter og veier.
Nåværende behov i markedet
Vegplanavdelingen i Nordland har 17 ansatte. De jobber med veiundersøkelser, planlegging, konstruksjoner og prosjektledelse. Det trengs fagfolk for kvalitetskontroll og planlegging av bruer og kaier.
Fremtidsutsikter og trender
Fremtiden ser lys ut for bru- og kaiplanleggere. Klimatilpasning og teknologisk innovasjon øker etterspørselen etter dyktige fagfolk. Yrket krever minst treårig ingeniørutdanning og erfaring.
Kunnskap om beregningsprogrammer og 3D-programvare er viktig. Bru- og kaiplanleggere former fremtidens infrastruktur. De lager robuste løsninger som tåler klimaendringer.
Kompetanse | Betydning |
---|---|
Ingeniørutdanning | Grunnleggende krav |
3D-programvare | Viktig for moderne design |
Klimatilpasning | Økende fokus i prosjekter |
Dette yrket er både utfordrende og givende. Det passer for dem som vil påvirke samfunnsutviklingen. Bru- og kaiplanleggere bidrar til å skape en bedre fremtid.
Nyttige ressurser og lenker
Bru- og kaiplanleggere har tilgang til mange verdifulle ressurser. Her er en oversikt over fagforeninger, bransjenettverk og kilder for karriereveiledning.
Aktuelle fagorganisasjoner
Fagforeninger er viktige for bru- og kaiplanleggere. NITO og Tekna er to sentrale organisasjoner i bransjen.
De tilbyr faglig utvikling, nettverksbygging og støtte i arbeidslivet. Medlemskap gir mange fordeler for yrkesutøvere.
Bransjenettverk og fagfora
Nordland fylkeskommune har et aktivt fagmiljø innen vegplan med 17 medarbeidere. Dette nettverket gir muligheter for erfaringsutveksling og faglig utvikling.
Fylkeskommunen har også avdelinger i 22 kommuner. Dette skaper et bredt faglig nettverk for bru- og kaiplanleggere.
Kilder for utdanning og karriereveiledning
Universitetenes ingeniørprogrammer er gode ressurser for utdanning og karriereveiledning. Nordland fylkeskommune krever minimum treårig ingeniørutdanning for bru- og kaiplanleggere.
De vektlegger også kunnskap om beregningsprogrammer og 3D-programvare. Dette er viktig for å lykkes i yrket.
Ressurs | Beskrivelse |
---|---|
Nordland fylkeskommune | Stillingsutlysninger, informasjon om organisasjonen |
NITO | Faglig utvikling, nettverksbygging |
Tekna | Faglig støtte, karriereveiledning |
Universiteter | Ingeniørprogrammer, utdanningsinformasjon |
Disse ressursene gir verdifull informasjon om bru- og kaiplanlegging. De hjelper deg å utforske muligheter i Nordland og andre steder i Norge.
Kort oppsummering av hva Bru- og kaiplanlegger innebærer, hvorfor yrket er viktig og hvilke muligheter det gir
Bru- og kaiplanleggere er nøkkelpersoner i Nordland fylkeskommunes infrastruktur. De har ansvar for 23 fergesamband, 21 hurtigbåtruter og over 4000 km fylkesvei. Yrket krever treårig ingeniørutdanning og erfaring med beregnings- og 3D-programvare.
I Nordland jobber 17 ansatte i «Vegplan»-gruppen med veiundersøkelser og prosjektledelse. De overvåker konsulentarbeid og planlegger broer og kaier. Bru- og kaiplanleggere gir også teknisk støtte under bygging.
Dette yrket byr på en variert ingeniørkarriere med fokus på bærekraftig utvikling. Det tilbyr utfordrende oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø. Med gode vilkår og offentlig pensjon, er dette en attraktiv karrierevei.
Bru- og kaiplanleggere former fremtidens infrastruktur. Dette gjør yrket både meningsfylt og viktig for samfunnet. De bidrar direkte til å skape bedre forbindelser i Nordland.
FAQ
Hva gjør en bru- og kaiplanlegger?
Hvilken utdanning kreves for å bli bru- og kaiplanlegger?
Hvor kan en bru- og kaiplanlegger jobbe?
Hva er lønnen for en bru- og kaiplanlegger?
Hvilke verktøy bruker en bru- og kaiplanlegger?
Hva er fremtidsutsiktene for yrket som bru- og kaiplanlegger?
Hvilke personlige egenskaper er viktige for en bru- og kaiplanlegger?
Hvordan er arbeidsmiljøet for en bru- og kaiplanlegger?
Hvilke karrieremuligheter har en bru- og kaiplanlegger?
Hvordan påvirker klimaendringer arbeidet til en bru- og kaiplanlegger?
Kildelenker
- https://jobbsafari.no/jobb/bru-og-kaiplanlegger-9993808
- https://jobbsafari.no/jobb/bru-og-kaiplanlegger-4229218
- https://app.jobbe.ai/stillinger/064671d6-e08f-4f66-91ca-813600e55114
- https://www.h-avis.no/oppgrader-haugesund-bygg-disse-bruene/o/5-62-1311139
- https://karrierestart.no/skanska/1468-geir-staland-broenes-konge
- https://tradisjonshandverk.com/category/laeringsarena/stiklestad/drombegang/
- https://karrierestart.no/ledig-stilling/2283549
- https://karrierestart.no/ledig-stilling/2446429
- https://karrierestart.no/ledig-stilling/2072591
- https://app.jobbe.ai/stillinger/61b070ab-fc7d-4ac5-9cae-049d4db20009
- https://www.finn.no/job/fulltime/search.html?occupation=0.20&page=28&srsltid=AfmBOoqxgu4F12Map20ioNJUSFVPF9oHZx9Pe4UC-pURbuXImNjBgUZd
- https://app.jobbe.ai/stillinger/7b0c251a-308b-4238-9b5a-97680a863b13
- https://karrierestart.no/ledig-stilling/2644851
- https://karrierestart.no/ledig-stilling/2571516